۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹

سرپرست سازمان بهزیستی استان سمنان:

۲۷ هزار نفر تحت حمایت بهزیستی استان سمنان هستند

۲۷ هزار نفر تحت حمایت بهزیستی استان سمنان هستند

سمنان- سرپرست سازمان بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه ۲۷ هزار و ۴۴۸ نفر در استان تحت حمایت این سازمان قرار دارند، گفت: ۱۳ هزار نفر از این بین معلولیت جسمی و ذهنی دارند.

محمود منطقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ۲۷ هزار و ۴۴۸ نفر در استان تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند، اظهار داشت: در مجموع ۱۶ هزار و ۵۱۱ پرونده در بهزیستی این استان خدمات دریافت می‌کنند.

وی افزود: ۱۳ هزار و ۲۰۵ نفر افراد دارای معلولیت از خدمات متنوع این سازمان بهره مند می‌شوند.

سرپرست بهزیستی استان سمنان با تاکید بر اینکه سه هزار و ۳۰۶ نفر در حوزه اجتماعی بهزیستی استان سمنان خدمات دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۰ فرزند از نوزادی تا ۱۸ سال تحت حمایت این سازمان در خانه‌های نگهداری کودکان و نوجوانان زندگی می‌کنند.

منطقی با اشاره به ساماندهی ۲۰ هزار ۷۵۵ کودک سه تا شش سال در طرح غربالگری بینایی سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: تاکنون ۹۸۸ کودک مشکوک در این طرح شناسایی و از معلولیت آنها جلوگیری شده است.

وی ارائه مشاوره در بخش‌های مختلف اجتماعی و فرزند پروری را از دیگر خدمات مهم این سازمان برشمرد و گفت: تا کنون بیش از چهار هزار نفر در مراکز مشاوره غیر دولتی و ۱۷۷ نفر در مراکز دولتی این سازمان از خدمات مشاوره‌ای بهره مند شدند.

سرپرست سازمان بهزیستی استان سمنان یادآور شد: تعداد دو هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات اشتغال‌زایی این سازمان بهره مند شدند و یک هزار و ۵۲۰ توان خواه در ۳۸ مرکز نگهداری روزانه و شبانه روزی این سازمان نگهداری و خدمات مراقبتی دریافت می‌کنند.

منطقی با اشاره به اینکه بهزیستی استان سمنان جز استان‌های موفق در پیشگیری از شیوع کرونا در مراکز توانبخشی و نگهداری کشور بوده است، ابراز داشت: با تلاش‌های شبانه روزی موارد فوتی در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان سمنان کمتر از سال‌های قبل از این بیماری بوده است.

کد خبر 5503446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha